nedjelja, 7. kolovoza 2011.

Anapurna, Maurice Herzog

Ovitak knjige
Ovo ljeto isčitavao sam Herzogovu "Anapurnu" koja je, očito ne bez razloga, sjela u moje ruke na kraju oporavka.
Uzmite ovu knjigu, pročtajte ako se osjećate "slabo", osjetite svijet na granici života i smrti.
Inače, riječ je o prvom usponu čovjeka na vrh iznad 8000 m 1950. Anapurna je i dan danas ostala planina s najmanjim brojem izlazaka na vrh i najvećim postotkom smrtnosti.
Iako su Maurice Herzog i Louise Lachenal osvojili vrh, silaz je postao noćna mora, povratak s ozeblinama, amputacijama ...
Vrijedno čitanja i usporedbe sa svim što danas radimo.






Izvadak:

"Nikad se više neću moći penjati, sada znam da nikada neću moći na Eiger, Lionel, a toliko sam to želio."
"Ne, naravno, na Eiger ne, ali sam siguran da ćeš moći ponovo u planine..." a onda je oklijevajući dodao "nećeš se moći penjati kao prije, naravno".
Meni su planine sve na svijetu, najbolje dane svog života proveo sam s njima. Ne želim više nikakve spektakularne i slavne uspone, želim samo biti u stanju uživati u planinama, čak iako su u pitanju stari klasični smjerovi."
"Ali, planine nisu baš sve na svijetu. Ima i drugih stvari. Što ću s njima?"
"Uspjet češ nekako, Maurice."  

Uz dodatak, pogledajte moj stariji zapis: Annapurna Moonrise

Nema komentara:

Objavi komentar